Raftul cu filme

Recenzie de film: „Anger Management” (2003)

Anger Management, filme din anul 2003
Imagine via IMDb / Anger Management

Anger Management, apărut în anul 2003, este un film de comedie tipic american, cu un actor tipic american, Adam Sandler, în rolul principal. Deși nu știam de această producție, trebuie să recunosc că am descoperit-o în timp ce mă interesam un pic de producțiile în care a jucat Jack Nicholson, în momentul de față aflându-mă într-un așa-zis maraton longeviv al filmelor sale.

Având un rol, de altfel, principal, Nicholson face o apariție mai mult decât decentă într-un film construit pe baza unui scenariu absolut mediocru. Chiar și așa, vizionarea acestuia mi-a făcut cumva plăcere, spunându-mi mai mereu că este mai debragă un repauz de aproape 1 oră și 50 de minute decât o vizionare de film.

Pe de altă parte, trebuie să recunosc că nu mi-a displăcut nici să îl văd pe Adam Sandler în Anger Management, cu toate că în 2003 se afla în perioada în care încă mai juca în orice film de comedie care primea acordul de a fi produs. Nu zic că Sandler a făcut un rol rău, însă sunt mai mult ca sigur că nu a făcut un rol bun. Per total, dacă ar fi să spun de pe acum dacă este un film bun sau nu, aș spune mai degrabă că este o producție mediocră. Dacă pelicula de față ar fi un elev de liceu care ar căuta un cinci ca să treacă clasa, ei bine, ar fi aproape să o și obțină.

Deși Anger Management este un film care probabil că nu ar merita nici măcar o recenzie, mai ales una scrisă în limba română, trebuie totuși să amintesc că IMDb spune că au existat două premii câștigate și patru nominalizări apărute de-a lungul timpului, însă este vorba mai degrabă de festivaluri și evenimente de film cumva de mâna a doua: BMI Film & TV Awards, Young Artist Awards sau MTV Movie & TV Awards. Îl puteți ocoli, așadar, cu destul de multă ușurință.

Aș recomanda filmul și altcuiva? Ei bine, dacă tot m-ați întrebat, să știți că l-aș recomanda, dar mai mult cu un colț de gură. Și nu pentru că ar fi ceva special, ci mai degrabă pentru că ar fi potrivit pentru cei care îl au în lista de preferințe pe Sandler. Cumva, merită văzut și de fanii lui Nicholson mai mult ca pe o privire la evoluția actorului de la „One Flew Over the Cuckoo’s Nest” și până la „I’m Still Here”, pe care sunt mai mult decât convins că nu îl știți. Sau poate că îl știți, puțini dintre voi ce-i drept, dacă o fi apărut vreodată pe Netflix sau Amazon.

Marius Popa

În ultimii 36 de ani, cel puțin 20 de ani i-am petrecut urmărind o grămadă de filme. Listele mele de titluri de pe IMDb au devenit deja neîncăpătoare, fapt pentru care am pus hotărât piciorul pe frână și m-am apucat de scris. În timpul liber îmi petrec timpul încercând să nu mai apăs butoanele de play de pe Netflix și HBO Max.