Raftul cu filme

CAY Films aduce în sălile de cinema din România thriller-ul psihologic „Red Rooms”

Red Rooms, CAY Films, filme noi, filme la cinema, Camera Roșie
Imagine via CAY Films / Red Rooms

Din 15 martie 2024, CAY Films prezintă în sălile de cinema din România thriller-ul psihologic Red Rooms („Camera roșie”). Filmul a avut premiera internațională la Festivalul Internațional de Film Karlovy Vary și surprinde procesul complicat al unui criminal în serie care ajunge să obsedeze un fotomodel.

Va putea fi vizionat subtitrat în română în 36 de cinematografe din țară, dintr-un total de 27 de orașe. Filmul o urmărește pe Kelly Anne, o tânără fotomodel care se trezește devreme în fiecare zi pentru a prinde un loc în sala unde se judecă procesul criminalului în serie Ludovic Chevalier.

Ea se împrietenește pe zi ce trece cu o altă admiratoare a lui Chevalier, Clementine, ceea ce pe moment o ajută să nu se mai simtă singură. Dar procesul este de durată, iar tânăra ajunge să petreacă mult timp în apropierea familiilor victimelor, ceea ce îi zdruncină echilibrul emoțional și o provoacă să își analizeze fixația morbidă. Va fi în stare de orice pentru a pune mâna pe piesa lipsă din acest puzzle încurcat: înregistrarea cu cea de-a treia victimă, o fată de numai 13 ani.

Conform IMDb, există peste 5.000 de filme sau seriale despre criminali în serie. Fascinația morbidă pentru acestea este în prezent la apogeu cu toate serialele true crime care apar recurent pe Netflix la nivel internațional. Cu toate acestea, un fenomen foarte puțin studiat, atât în presa scrisă, cât și în cea audiovizuală, susține Pascal Plante, regizorul filmului, este atracția magnetică pe care o simt unele femei pentru acești ucigași. Este incontestabil, continuă el: oricât de josnic ar fi criminalul, el va fi curtat de o serie de admiratoare.

Charles Manson, de exemplu, primea aproximativ 20.000 de scrisori pe an, inclusiv cereri în căsătorie zilnice, până la moartea sa din anul 2017). Iar această fascinație începe imediat ce suspectul este arestat. Cu fiecare proces mediatizat este inevitabil ca sălile de judecată să nu fie frecventate de admiratoare. Dar cine sunt acestea? Filmul Red Rooms reprezintă răspunsul artistic la această întrebare.

Scopul său este de a oferi o nouă perspectivă asupra genului clasic, prin inversarea punctului de vedere la feminin. În același timp, filmul dezbate probleme etice contemporane legate de responsabilitatea noastră față de consumul tehnologic. Ambalat într-un cyber-thriller tensionat și sfâșietor, Red Rooms este o lucrare care reflectă și critică fascinația noastră colectivă față de criminali. Pelicula „Camera roșie” a circulat la diverse festivaluri de prestigiu, fiind aclamat atât de critici și de presa internațională, cât și de public.

În cadrul Festivalului Internațional de Film Fantasia a fost distins cu premii pentru cel mai bun film, cel mai bun scenariu, cea mai bună coloană sonoră, cea mai bună actriță în rolul principal și premiul publicului. A făcut parte din selecția Festivalului Internațional de Film de la Toronto și a participat la Octopus și Sitges. Limbajul vizual din Red Rooms surprinde subiectivitatea tulbure a lui Kelly Anne, a cărei stare psihologică evoluează și se deteriorează pe parcursul poveștii.

Pe măsură ce paranoia se intensifică, reperele realiste se prăbușesc, lăsând mai mult loc pentru expresionism vizual și sonor. Cu un ritm lent și note sumbre, filmul a fost descris drept un „horror digital în adevăratul sens al cuvântului”, oferind răspunsuri și provocând publicul să găsească întrebările. Internetul este un instrument util, dar într-o lume în care ultraviolența poate fi vândută la licitație ca o artă rară, cu siguranță că mașinăria rece și insensibilă are și ea o anumită responsabilitate morală. Filmul trage astfel un semnal de alarmă.

Filmul este distribuit de CAY Films, companie care urmărește două direcții principale: producții contemporane dedicate cinefililor și filme concepute pentru publicul tânăr sau întreaga familie. Portofoliul include producții independente, arthouse sau mainstream, cu scopul de a susține debuturile relevante, regizorii emergenți și inițiativele autentice din cinematografia contemporană.

Octavian Petrescu

Sunt pasionat de filme și documentare, dar mai ales de peliculele biografice care aduc un plus de valoare cinematografiei. Prefer oricând un film european în defavoarea unuia american, iar când nu scriu despre filme și seriale îmi petrec timpul în compania lui Charlie, un labrador de un an și șapte luni.

Scrie un comentariu