Bucharest Dance Film Festival, ediția anului 2017, și-a desemnat duminică seară câștigătorii, la finalul a patru zile de proiecții, performance-uri, întâlniri și evenimente dedicate pasionaților de dans și cinefililor din București.
Juriul ediției de anul acesta, a treia a evenimentului, a fost format din Tomer Heymann (regizor), Mayo Rodriguez (directoarea festivalului Bestias Danzantes din Chile), şi Florin Fieroiu, unul dintre cei mai cunoscuţi coregrafi din țara noastră.
Iată câștigătorii Bucharest Dance Film Festival:
În competiția internațională, cel mai bun film a fost desemnat The Line, regizat de Adrien Ouaki și Nathan Cahen, al cărui coregraf este Adrien Ouaki. Scurtmetrajul, pe care juriul l-a premiat „pentru complexitatea expunerii cinematografice, dublată de un limbaj de mișcare puternic care susține ideea filmului”, a primit un cec în valoare de 1.000 de euro.
O mențiune a revenit peliculei 2-28, realizată de Florent Schwartz, regizor și coregraf, care scoate la iveală efectele instaurării cultului personalităţii generalului Chang în Taiwan. Scurtmetrajul a fost premiat „pentru explorarea unui subiect sensibil din punct de vedere politico-social într-o manieră inteligentă și, pe alocuri, ironică”.
Premiul pentru inovație, în valoare de 500 de euro, a fost acordat peliculei To the Ends of the Fingertips, regizată de Roswitha Chesher. Filmul „reușește să creeze situații inedite, corpuri și atmosfere noi, cinematografia și mișcarea conlucrând la generarea unor momente de stranietate și suspans”, potrivit juriului.
Mențiunea pentru inovație a fost oferită scurtmetrajului We No Longer Wait for Barbarians, regizat de Alain El Sakhawi, care a semnat coregrafia alături de Collettivo QBR. Filmul crează o poveste „jovială și tensionată prin modalitatea de jonglare cu spațiul, mișcarea camerei de filmat și montaj”.
Preferatul publicului a fost Mourning, de regizorul și coregraful Reka Szabo, film care a primit și un premiu de 500 de euro. Titlul de cel mai bun film românesc și un premiu în valoare de 1.000 de euro oferit de Institutul Cultural Român au fost acordate peliculei Golden Boi, regizate de Corina Andrian, la care au colaborat coregrafele Maria Beatrice Tudor și Mariana Gavriciuc.
„Golden Boi” a fost premiat pentru „modalitatea în care elementele cinematografice crează un spațiu intim între corpuri și reușesc să schimbe perspectiva asupra spațiului”. În plus, juriul a acordat o mențiune pentru cel mai bun film românesc. Ea a revenit peliculei Fly On, de Dragoș Istvan Roșu, Luiza Comșa și Tudor Panduru (coregrafi: Dragoș Istvan Roșu și Luiza Comșa), „pentru aportul pe care cinematografia îl aduce dansului”.
Proiectul Never Ending, de Laura Andrei, a câștigat pitch-ul [CO]LAB datorită potențialului ideii sale „de a se transforma într-un film de dans care întâlnește criteriile genului”. Bucharest Dance Film Festival este un proiect cultural organizat de Asociația Tangaj Dance, finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul programului cultural București Oraș Participativ, cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și al Institutului Cultural Român.
Parteneri sunt Cinema Elvira Popescu (Institutul Francez din România), Centrul Național al Dansului București, Muzeul Național de Artă Contemporană, Ambasada Israelului, Ambasada Spaniei la București, POINT Cultural Hub și Gallery, Deschis Gastrobar, Anav, Brigada de Voluntari, Colorgrade și Crama Histria. Partener de mobilitate este Țiriac Auto.
Un eveniment susținut de NEWS.ro și partenerii media Radio România Cultural, Music Channel, Scena9, Arte și meserii, Ziarul Metropolis, Cinemagia, Cinefan.ro, All About Romanian Cinema și DinFilme.ro.
Scrie un comentariu