Cronică de film: „Cars 3”. De la agonie la extaz, cu Fulger McQueen

Cars 3, Fulger McQueen, Pixar, Disney

„Șiiiiii… start! Hai, Fulger McQueen!”

Cars 3 (IMDb) a fost exact ca spiritul unei echipe de fotbal de tradiție, m-a purtat prin tot felul de situații și m-a făcut să trec de la agonie la extaz! Am avut momente în care am râs, în care m-am întristat și în care m-am bucurat cu gura până la urechi. Dincolo de asta, Bucșă s-a dovedit a fi chiar mai încântător decât în Cars 1 (2006), iar lui Fulger McQueen, personajul principal, i s-a simțit implicarea în desfășurarea poveștii. Ceea ce n-aș putea spune că s-a întâmplat în Cars 2.

Regizat și scris de Brian Lee, Cars 3 (2017) readuce în fața publicului drăgălașa mașină 95, Fulger McQueen, parcă mai pusă pe treabă și mai implicată în curse ca niciodată. Dar cum niciun lucru bun nu vine fără alte două rele, Fulger realizează că a îmbătrânit și își pierde speranța în sine, fapt care duce până la prezicerea unei pensionări.

Fiind al doilea sequel al francizei Cars, care ușor pășea spre mediocritate, partea a treia vine cu elemente noi și dă o nouă formă poveștii mașinilor de curse. Apariția unui personaj feminin în zare și a unui scop pentru care merită să speri până la final alături de Fulger McQueen fac din Cars 3 una dintre cele mai bune reveniri a unei francize.

De această dată John Lasseter se dă cu un pas înapoi și îi face loc lui Brian Lee, persoană care lucra în primele două părți la departamentul artistic și care reușește să muleze povestea exact pe așteptările publicului care simțea că e nevoie de o animație catchy. Colaborarea dintre Disney și Pixar au produs 109 minute de extaz, de tristețe completă și de unele întoarceri de situație de-a dreptul spectaculoase.

Era în care Fulger McQueen era prezentat ca un campion au apus, iar bătrânețile apasă peste personajul principal, făcându-l să se gândească chiar la pensionare. Banii din produsele de brand i-ar fi asigurat o viață bună și liniștea de care poate că are nevoie mai mult decât orice în lume, dar nu pot decât să mă bucur că nu a ales varianta ușoară și a încercat să obțină tot ce poate.

Dornic de victoria în cursa care îi hotăra viitorul în sport s-a dovedit a fi un scop pe care Fulger McQueen îl atinge doar parțial. Însă șansa acordată primului pilot feminin de curse te face să nu îți mai pese că McQueen nu a câștigat de fapt nimic și și-a înscenat cumva victoria, cu toate că parcă sună prea exagerat.

Scenariul scris de Kiel Murray, Bob Peterson și Mike Rich, dar și sala plină aproape până la refuz cu părinți și copii m-au făcut să simt filmul și să-l trăiesc la un moment dat. Și asta cu toate că vorbim de o animație. Însă nu vă gândiți că acest sequel este perfect. E chiar departe de perfecțiune căci există câteva momente în care firul poveștii se rupe, iar unele părți devin chiar plictisitoare. Iar asta se cunoștea la public după oftatul în cor a copiilor din sală.

Cars 3 (2017) e genul de film care, deși ești conștient că e o animație și că publicul țintă e sub vârsta legală pentru conducerea unui autoturism, dă o lecție celor care au impresia că lucrurile vechi nu mai sunt folositoare. Dacă ar fi să ne ghidăm după proverbul „cine n-are bătrâni să-și cumpere” am putea spune că Pixar a mizat pe numărul câștigător la ruletă și a venit cu un scenariu care repune franciza pe linie.

Merită să îl vizionați? Noi credem că da! Și nu doar pentru că e o continuare a unei serii curajoase de animație, ci pentru că reprezintă o descătușare de aproape două ore din cotidian. Urmărind filmul ăsta am uitat de griji și m-am relaxat. Scopul lui este de a te face să zâmbești, iar asta se cunoaște. Mergeți să îl vedeți. Iar dacă există această variantă, luați și copiii cu voi.

Raftul cu Filme notează Cars 3 (2017) cu nota 7.

* filmul Cars 3 (2017) a fost vizionat în avanpremieră la AFI Cotroceni în cadrul unui eveniment organizat de Forum Film România și găzduit de Cinema City